Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 24 oktober 2012 11:01

Idag är den stora också hemma, när han leker på sitt rum sover den lilla på min bröstkorg och jag hinner läsa mitt kapitel i power of now. Har bara haft tid på kvällen och då fattar jag knappt vad jag läser, men nu hinner jag läsa i en timme "ostört" och mycket av den pressen att inte hinna färdig har släppt. Jag märker att jag tänker på ett annat sätt nu, jag har hittat med inre frid och stressar inte upp mig för saker i onödan, skapar inte problem som inte finns. Tex varslades min sambo från sitt jobb för att par veckor sen. När vi konstaterat att det troliga var att han inte skulle drabbas så bestämde jag mig för att inte släppa in den oron. Idag känns det helt rätt för igår fick vi veta att han fick behålla jobbet. Ingen oro innan och en orsak att fira :) Innan hade jag nog totalt tappat förståndet, då jag just nu står inför nåt jättespännande och omvälvande i min karriär, men tar inte ut nån oro där heller. Har märkt att när jag inte gör det finns det mer plats för kreativa ideer om hur mitt jobb kan funka i framtiden.


Men idag ingen sadhana. Hade min klass på kvällen, men har varit tyngd av mensvärk hela dan. Tog dock en lite omväg på väg hem för lite bilmeditation i mörkret, vilket är nåt jag verkligen njuter av, tystnaden och att vara omsluten av mörker. När jag kom hem var jag helt slut. Somnade vid 21.


Namasté

Av Sandra Jämtfjäll - 24 oktober 2012 10:55

Äntligen fm sadhana, stora på dagis lilla sover. Jag flödade genom den klassen jag tänkte köra på tisdagen men var inte alls nöjd med spellistan så efter flödet så satt jag pillade med musiken tills jag blev nöjd. Citat från Lady gaga ang Born this way. Handlade om att vara stolt över sig själv och ha en stolt hållning så fokus låg vid bröstöppning ben och höfter.


PMSen gör mig rädd för att meditera, det är så mycket som stromar i kroppen som jag inte vill kännas vid just nu, så jag fegade ur. Hade tänkt att  avsluta dagen med att göra mediatation som stod i power of now när man ska känna i in sitt inre men jag somnade. Har varit så trött på sista tiden. Har ätit gröna smoothis till frukost denna veckan och kroppen känns pigg men jag är mentalt utmattad :(


Namasté

Ovido - Quiz & Flashcards