Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Att fixa sig sjlv först

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!?

Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hur kommer det sig att jag kan sitta och ge andra verkyg övningar och CD-skivor för att stärka sin självbild när jag behöver dem själv. Min självvbild är just nu i botten och jag känner mig värdelös. Idag bestämde jag mig för att välja annorlunda. Även om jag har identifierat vad det är som gör mig svag och som får mig att tappa farten, kan jag inte riktigt göra något åt det. Det heter ju att vi väljer och utifrån våra val kommer det konsekvenser. Men det finns val som är beroende av andra människor som ger konsekvenser som inte är önskvärda och det finns val som tar tid. Ett sådant är att sälja huset. Vi vet vad vi vill och vi har gjort det vi kan, nu kan vi bara vänta på en köpare. Det kan ta tid och det känns faktiskt jätte tungt för det ger konsekvenser och följd val som inte gör mig väl just nu. Jag hamnar i situationer som jag inte kan förändra eller egentligen vill förändra för det skulle få konsekvenser för den stora drömmen. Nu är det lite låst läge och det är är svårt för mig att inte själv kunna påverka och ha kontroll över situationen,löften som bryts förutsättningar som förändrats.


Men vad kan jag göra? Jag kan falla in i gamla mönster men mängder av godis och tröst mat som i slutändan kommer att få mig att må skit eller så kan jag bestämma mig för att ta hand om min kropp. Ge den ännu bättre mat och rätt träning. Tillföra energi och ladda med människor som har att ge inte vara en negodil och ta.


Vi har ett aktivt val varje sekund, om du ställde dig frågan om detta var min sista stund på jorden, hur vill jag må då? Må så varje stund.


There is no way to happiness, happiness is the way


Namasté

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Av Sandra Jämtfjäll - 30 juli 2013 12:09

De senaste veckorna har jag varit rätt nere, socker konsumtionen har varit på topp och det jag läst på sociala medier har liksom sparkat på mig. Jag vet att det är mina tolkningar och att det egentligen är en reflektion av vad jag tänker. Men trots a...

Ovido - Quiz & Flashcards