Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Äntligen

Av Sandra Jämtfjäll - 8 april 2013 22:24

Mycket har hänt sen denna blogg startades, mycket lång tid har gått sen jag skrev sist. Mitt senaste inlägg var nån gång innan jul som en del av min yoga dagbok för min global yoga utbildning. Nu har jag även tagit nästa steg och är personlig tränare i yoga. Även om det inte går så lysande just nu så kommer det säkert att ta fart, och det är något som jag tycker är så roligt.


Stundvis tappar jag min sadhana men jag känner hur viktig den är för mig. För snart 3 veckor sedan upptäcktes det att bäbisen min syster väntade (v.36) var död. Sen dess har det varit en resa där jag både har hunnit var stark som en krigare och känt flow och stöd från nära och kära både i livet och på andra sidan, men jag har också hunnit att tappa fotfästet helt och tappa bort mig själv. Egentligen satt jag väl mina känslor åt sidan från början och var stark för alla andra. Men så hände något och jag fattade vad som hade hänt . Mitt i allt detta kom en förkylning och magsjuka (dottern) som har hållit mig från min matta.


Oro för min egen lilla tjej (16 mån) som låg i magen när bloggen startades ;) och hennes gnäll samt store brosans otålighet och rastlöshet gjorde att jag verkligen kände mig på nån gräns. Efter en promenad och ett yin yoga pass känns både kroppen och knoppen klarare.


Det självförtroende och kraft jag hittade i mig själv i vintras vill jag för allt i världen inte förlora igen. Jag har hittat ett sätt att leva med mig själv i balans, att förhålla mig till min omgivning men samtidigt vara sann mot mig själv. Svårt att beskriva, tog tid att hitta, men väl där är det så självklart och enkelt. Som en storstädning bland tankar och känslor. Kvar fick bara de som driver framåt och gör mig själv och andra gott vara.


En vän till mig, en medial tjej, sa till mig att jag skulle köpa en bok och börja skriva. När hon beskrev hur den såg ut och vad den skulle vara till blev jag lite rädd. Grejen är den att redan när jag startade min sadhana i september så tänkte jag skriva den i en fin bok, men då hittade jag inte som var fin nogoch valde att blogga istället. Men sedan dess har denna bok om min yoga, min union av kropp och själ, legat och gnagt men jag har inte pratat om det ens med min sambo. Denna bok kunde hon tom beskriva till utseendet, jag har en bestämd bild av hur den ska se ut... Men tills jag hittar boken så får denna blogg funka som en ett andningshål för min tankar. I min yoga i min sorg och min kamp för att få vara i balans, äntligen känna rätt till mitt liv. Vem vet den boken kanske kommer att ha stor betydelse för mig.


Om shanti shanti shanti



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards