Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Oro

Av Sandra Jämtfjäll - 23 april 2013 11:43

Det ligger en stor klump av oro i mig. Det är som om min "nackspärr" är en metafor för det som händer i mitt undermedvetna. Jag jobbar med muskulaturen och rullar mig på bollarna löser på spänningarna runt och yogar och vilar och då känns det bra för en stund men sen kommer det tillbaka, varje morgon. Jag har pratat med en yrkeskvinna i området men hon hittade ingen nackspärr, det sitter i musklerna tror vi... Jag vet var det sitter, jag gör det jag kan men jag kommer inte åt det.

Samma är det med denna känsla av nedstämdehet och oro. Jag yogar, mediterar, sover, tröstäter men jag kommer inte åt det. Ju mer jag grubblar och funderar dessto jobbigare känns det. Jag vet inte vad jag behöver, men alla min gamla sätt och de nya är verkningslösa. Jag agerar och jag är passiv inget hjälper, jag är bara så trött.


Vi har bestämt att vi ska flytta, och nu har jag skickat iväg mail om barnomsorg och intresseanmälningar till hyreslägenheter, men det lättare inte. Det brukar kännas bra att bocka av saker från listan men inte nu.


Vad sak jag vända mig. Vem möter mig i detta, var kan jag luta mig?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards