Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Dag 5-8

Av Sandra Jämtfjäll - 12 november 2012 19:50

Fredag dag 5

Mycke yoga och massage. Startade dagen med att ha tittat fel på morgonyogan och insåg att den startade 6.30 inte 6.45 men jag hann blev bara nån minut för sen.

Efter hotell frukost, massage utbildning 8-16. sen stannade jag på virya yoga klassen 17.15-18.45 Skönt att följa nån annan, men också frustrerande då min kropp kanske hade velat välja ett annat flöde. Jag fick beröm för min teknik och kroppskontroll  Temat var mindfullness. och peakposition urdhva dhanurasana

Har insett att jag behöver stärka upp mina utåt roterare infra spinatus/supraspinatus så lite styrketräning skulle kanske inte sitta helt galet när jag börjar jobba igen, men nu får det bli med gummiband hemma.


Lördag dag 6

Instruerad Body Balance på morgonen, jag vet att det inte riktigt räknas, men min kropp talade sitt tydliga språk och bad om vila och eftersom Body Balance inte alls är vila så fick söndagen bli träningsfri. kvällen mynnade ut i en massa relationsventalation. Det blev ganska tuffa ord men sen var det ganska mycket lättare att andas och tänka.


söndag dag 7

Inte ett medvetet andetag tog jag, ingen meditation inget. Åh fy vad det kände tomt och som om det var evigheter sen jag yogat fast det inte var längre än sen i fredags kväll. Dagen handlade om far och mat. Hade fina vänner över på lyx brunch som gick i low carb/raw food tecken. Men med pannkakor och blåbärsscones mycket frukt, kallskuret och ost. På kvällen var det high carb med marängtårta. Men vi gick en kurragömma promenad, Oliver gömde sig längst vägen och vi skulle leta och gömma oss   


Måndag dag 8

Kroppen skriker efter yoga och tanken efter lugn och stillhet. Var och lämnade blod på morgonen och iom det var jag trött. När vi kom hem sov vi en stund tillsammans. Så när barnen äntligen somnat var det min stund. Ikväll blev det ett lungt pass, saknar trots allt 5dl blod som kroppen måste återbygga. Började med 5 min till en avslappnings CD som jag fått av min massage lärare som han gjort själv, därefter 3 stegsandning och nadi shodana.

Efter uppvärmningsvinyasa Katt-KO/stålmannen/armcirklar/trä nålen+balans H/V + höft/hamstrings pulsering+ ITB-strech

Klassisk solhälsning 2varv H/V

Trikonasana+ parivrita trikonasan med armcirklar+ parsvotasana H/V

Adho mukha svanasan

kapotasana länge+ quadriceps strech mot utsidan matsyandrasana H/V

Navasana

Setubandasana

ardha virasana med sidofällning+ armen bak nackstrech+ framfällning H/V

universal twist

Shavasana


Har lite ont i ryggen, mycke spänningar, ska börja styrketräna för rygg iaf.

Mitt i min lugna mys stund med min blogg kom M hem och satte igång Fotbollsgalan   

Slut på lugnet

Namasté 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards