Alla inlägg den 8 november 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 8 november 2012 19:25

Igår onsdag, fick jag iaf till pranayama medans lillan sov på förmiddagen, hon vakande precis när jag gjorde min första katt och ko, men jag han iaf att flöda några solhälsningar senare under dagen. På kvällen var det klass och vattengympa. Hade tema svadyaya-självstudier. Vi började med att tona in med tre ohm. Sen var det en klass där jag uppmanade deltagarna att vara nyfikna på sig själva. Det såg ut att bli en bökig klass med en total nybörjare och en mkt krävande kanske inte så avancerad som hon tror deltagare. Men det gick riktigt bra. Fru B stannade hela klassen och försökte iaf och Fru M gjorde inget opassande som jag såg förutom att hon la till några extra positioner oh well... Hennes kropp, hennes val.


Idag har det varit massage utbildning 8-16. Hade en kort tanke på att stanna på finaste yoga klass 17-18, men kände att jag behövde komma hem till familjen. Ska upp och assistera på morgonklassen imorn 6.45    men det blir nog bra, och sen mera massage.

Ikväll gjorde jag början av gårdagens klass

kattko- pulsering höft/ham + utsidan med överkropps puls

Trasdockan -tadasana

3varv klassisk solhälsning

Suryanamaskar B

I Virabadrasana1+2+solens månens krigar dans stanna i parsvakonasana med bakbindning och sen vridning H/V

IITrikonasana- parivrita trikonasana+ ardha chandrasana+ matsyendrasana+gomukhasna+Navasana H/V

III Adho muka svanasana+ trebent-vilda - urdva dhanurasana H/V

Bhujangasansa dhanurasanax3pulseringar

Ödlelunge-sidan+ quadriceps strech i lunge H/V

 eka hasta bhujangasana + Astavakrasana

Delfinen sirsanana+ balasana

Sarvangasana+ halansan + pindasana

supta bada konasana

Blev dagens asanas skörd. nu öva massage på M

Namastè

Ovido - Quiz & Flashcards