Alla inlägg under augusti 2013

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och kommer att vara på jobbet ca 40h/v sen handlar det ju om hur mycket ja blir bokad osv. Men har en stabil grund med 12h instruerande och xtravaganza ca 15-20h/v utöver det PT-yoga och Massage så blir det nog fint.


Men när jobbet dra igång så ska jag alltså till måndag 8.30 ha gjort och kunna ett nytt styrkegympapass

på torsdagen ska jag lärt om CXWORX korren

och till 6/9 ska jag ha kört PUMP ett par gånger (nu har jag det på schemat mån lunch, men hoppas kunna köra en gång till/vecka) detta utöver de 11 klasserna jag ska hålla (OK de flesta är sådana att jag mest pratar...)


V.34 börjar barnen på dagis och det är en hel del frågetecken där med

Vi håller på att leta lägenhet och sälja huset stress, stress, stress (hoppas att det blir klart till årsskiftet)


Så en sak i taget. Idag ska jag gå på PUMP för bästa Carina så det är ju något för att minska stressen.

En sak i taget- OK?

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det.

Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte så ok att jag fortfarande har sovkläderna på mig 13.30 Ok jag har vanliga kläder över, men jag vet att jag bara har ett solkigt gamalt amningslinne på mig isf BH under. Jag vet också att det bara är en känsla och att det är jag själv som väljer om det är Ok eller inte att vara sunkig när solen skiner. Ibland är det jobbigt att veta hur jag kan tänka för att må bättre, för att det är jobbigt, ovant och något som jag övar på. Jag hatar att göra saker som jag inte redan är bra på. Därför är meditation och mindfullness så svårt för mig att hålla fast vid, men akrobatiska asanas kastar jag mig gladeligen på.


Måste man kunna allt från början? Kan det inte vara ok att vara nybörjare och öva. Varför känner jag så och hur/när/vilken väg måste jag ta till acceptans?


Ovido - Quiz & Flashcards