Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Dag 9-12 dator krångel och trötthet

Av Sandra Jämtfjäll - 16 november 2012 20:47

Dag 9 Tisdag-

Dödstrött efter att jag lämnat blod, brukar inte vara så här påverkad av att lämna blod, brukar känna på konditionen men inte att jag är helt urlakad. Kanske beror på sömen som blir allt för upphackad med barn.


Tisdagar innebär klass. Körde en variant på Home klassen, men temat att de skulle titta tillbaka varifrån de kom. Yoga är en resa Jag bad dem iakta sig själva och ta reda på hur långt de kommit istället för att gå in i känslan att det är enkelt. Citat: even a journey of 1000 miles starts with a single step

i shavasana : Hemligheten om hälsa för både sinnet och  kroppen är att inte sörja för vad som hänt, oroa sig för framtiden eller förvänta sig problem, men att leva i nuet vis och ärlig.


Fick rycka in på vattengympan efter också, så ingen yoga för mig själv. mer än ett halv hjärtat försök att öva flödet, men det räknas inte.


Dag 10 Onsdag

Ännu tröttare - liten höna tyckte det var bra att hålla sig vaken och mig vaken fram till 01.30 sen upp 6.30 så när den stora var på dagis och hönan sov så sov jag med, kanske inte så konstigt.

Onsdag är yoga 75 + vattengympa.

Gjorde en modifierad variant på AGNI klassen. men drog ner armh från 12 till 3 st/ varv. Men de var lagom svettiga ändå. Citat: Kärlek är fött i eld likt ett frö. Kärleken kan inte ge dig allt men det du behöver.

Pratade om Manipurachakra och hade ett helt fat med värmeljus samt rökelse och ett gult linne. pratade om hur 3 är ett magiskt nummer. Mycket humor för att de skulle orka. Fler kom efteråt och sa att det var bra. En av de "äldre" flum yoga damerna sa "det här var precis vad jag behövde"   

Ingen egen yoga, lite övning på flödet, men sen vaknade E och gjorde det omöjligt.


Dag 11 Torsdag

Fortfarande orkeslös och slö, tittade på Tv och slöade när E sov och fick en del "kontorsarbete" gjort. Men sen kom PowerDVD på posten, O och jag kollade och han komentar var mamma ska vi träna så gjorde han en trebent planka (hans special, det är så mamma gör när han ska visa) När vi kollade på vägg sekvenserna sa han, Mamma varför gör inte vi så.... Hmmm

Men när vi ätit och barnen somnat så (M var och tränade) lyckades jag faktiskt riktigt bra med väggflödet. INte så bra med pinchan men jag håller ju på att skapa nytt blod så det kan ju vara därför....

Insåg att jag har en låsning i ryggen, tror att den sitter typ där sista revbenen fäster. Jag tror att jag tar ut mycket av min rörlighet in bakböjningarna där istället för i bröstet där jag nog eg är ganska stel. Jag har upptäckt det nu sen sista grundutbildingshelgen. Kommer för mig själv och mina deltagare säga mer hjärta fram armbågar bak i bhujangasana. Så nu kommer det handla mycket om att stärka min rygg och utåtrotatorer samt öka rörligheten i armar och axlar bröst. När jag börjar jobba mer ska jag se till att komma upp få gymmet och stärka upp ryggen mer. Men collt flöde

Sen la dataskärmen av så inget inlägg igår av den anledningen

Dag 12 fredag idag

Båda barnen hemma, är skit trött och grining. Djupa höftöppnare igår??? eller kolhydratfri frukost eller båda. Tog iaf en promenad till vårt ica och köpte saker till rocky road och kanelbullar. Han inte baka, men gjorde rocky road, med nougat, gele hallon, majskrokar, mandel, walnötter, cashews, mashmallows å havrefras. Blev en super skäms dag. O har suttit framför TV säkert över 3h totalt idag. E och jag sov i soffan 1,5h. Allt blev fel och upp och ner och dåligt. Men nu skulle det ju handla om yoga.

M kom hem med Kina mat, och när vi lagt barnen så gav jag mig på jala flödet, med Sandras spellista från utbildningen, heja Spotify. Vad musik sätter en stämning.

KÄndes som om jag behövde rörlighet, men insåg att jag redan kommit långt från sist jag gjorde klassen :)

Fixade urdva dhanurasna split, och urdhva dhanurasna mandala, dock gjorde jag dem från adho mukha svansana. men på både H/V jippi

Nu massage övning på sambon och sen sova. Imorn är det Body Balance morgon.


Skärpning med meditation


Namasté


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards