Alla inlägg den 23 april 2013

Oro

Av Sandra Jämtfjäll - 23 april 2013 11:43

Det ligger en stor klump av oro i mig. Det är som om min "nackspärr" är en metafor för det som händer i mitt undermedvetna. Jag jobbar med muskulaturen och rullar mig på bollarna löser på spänningarna runt och yogar och vilar och då känns det bra för en stund men sen kommer det tillbaka, varje morgon. Jag har pratat med en yrkeskvinna i området men hon hittade ingen nackspärr, det sitter i musklerna tror vi... Jag vet var det sitter, jag gör det jag kan men jag kommer inte åt det.

Samma är det med denna känsla av nedstämdehet och oro. Jag yogar, mediterar, sover, tröstäter men jag kommer inte åt det. Ju mer jag grubblar och funderar dessto jobbigare känns det. Jag vet inte vad jag behöver, men alla min gamla sätt och de nya är verkningslösa. Jag agerar och jag är passiv inget hjälper, jag är bara så trött.


Vi har bestämt att vi ska flytta, och nu har jag skickat iväg mail om barnomsorg och intresseanmälningar till hyreslägenheter, men det lättare inte. Det brukar kännas bra att bocka av saker från listan men inte nu.


Vad sak jag vända mig. Vem möter mig i detta, var kan jag luta mig?

Ovido - Quiz & Flashcards