Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 13 oktober 2012 20:54

Idag var första dagen på friskvårdsmassör-utbildningen. Fick ett unikt tillfälle att göra nåt jag drömt om och planerat in i framtiden fast billigare och hemma på vårt gym. Så från 8-16 har jag varit i vår fantastiska yogasal och hälften av tiden har jag fått massage ok inte hälften vi hade en timme lunch och ca 1,5 timme teori.


Allt muskulärt skräp efter nackspärren är nu helt borta och kroppen känns underbart skön och utvilad. Detta firade jag med en extra lång asanas praktisering. Hoppade över meditationen idag då jag kände att jag varit i nuet under hela dagen lite tårta på tårta liksom.


Började med en lång uppvärmingsvinyasa och satte min intension att jag skulle göra flödet från onsdagens klass men jag ville lägga till fler vridningar, en höftöppnare och lite mer core och framåtfällningar. Min tanke var att hålla varje asana 5 andetag minst och försöka göra ett längre hemma flöde. Det gick ganska bra men vet inte var det gick snett. I början av flödet höll jag mig till min spellista som jag lagt efter hur jag gjort flödet, men trots att jag gjorde fler asanas hade jag straxt efter Sury namaskar A kört ifrån musiken som det var tänkt pratar jag verkligen så mycket när jag instruerar så det tar sån tid. Ska försöka utmana mig att sänka andnings tempot och vara längre i varje asanas, men samtidigt var det så skönt att hinna med och göra många. Gjorde både pincha mayurasana och sirsanas mot vägg. Har svårt att gå ur huvudstående med kontroll, missar steget med benen bakom... ;)


idag var det en bra yoga dag.

Gjorde just nu nåt jag drömt om länge.

Jag gick inte in i gamla  mönster och föll in i en onödig fight.


Namasté



Ovido - Quiz & Flashcards