Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 16 oktober 2012 20:55

WOW, ibland blir det bara så bra, allt bara faller på plats. Jag har suttit och gjort klasser med en spellista och planerat, räknat minuter och pusslat. Idag utgick jag i från Ordinary magic flödet och la musik till det. Hade lite bråttom så jag var inte så noga med att titta hur långa låtarna var utan gick mest på känsla, intension, uppvärmning, solhälsning, balans osv. Ofta när jag planerat och flödat klassen innan så stämmer det inte när jag väl står framför klassen. Men idag vara allt helt timat hade inte kunnat bli bättre om jag planerat det så. TRots att jag lät dem göra egna surynamaskar A så var de klara lagon till fly me to the moon med Rod stewart som var tänkt att landa balans i. Så cool. Sen hamnade vi i Navasana till Nothing else matters med vitamin piano serie. Vilket blev jättefin att plocka upp att det bara var här och nu. Men det var klassen jag instruerade


I min Sadhana behövde jag lugn därför valde jag att gå på Qigong klassen som är före min klass. Min tanke var att ta tid när jag kom hem på kvällen men jag behöver sova, känner faktiskt att jag både haft medveten andning och en stunds meditation, både i rörlse och i avslutningen på qigongklassen. Så jag nöjer mig med det idag och avrundar på min spikmatta och läser lite power of now.


Namasté

Ovido - Quiz & Flashcards