Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 15 oktober 2012 11:22

En insikt kom till mig under dagens sadhana. En riktig AHA-upplevelse och nu kan jag inte bärga mig att få dela med mig mycket mer av min yoga.


Så här såg det ut idag. Måndag innebär fm sadhana. Det är riktigt ruskigt väder idag perfekt för att gå inåt vilket jag gjorde. Började med Nadabrahma, men det blev lite teknik tjafs med spotify så jag var tvungen att DJ:a lite, men det blev toltalt 15min  meditaion. Under första delen var jag väldigt mycket i framtiden och planerade en workshop som vi ska ha på gymmet för att introducera Global yogan när jag är klar valde musik och asanas. De andra delarna gick bättre.


Kapalabathi gick riktigt bra, har lagt mycket focus på core och medvetenhet runt magmusklerna senaste dagarna. Gjorde också några varv Nadi shodana för att jag var så djup i mig själv just då. Observerad att det var balans mellan höger och vänster idag. Massagen i helgen????


Här kommer min aha-upplevelse. Som vanligt försvinner tid och rum så fort jag börjar göra mina asanas. Idag var mitt tema lugn, yin lite enligt oktobers månadsbrev och en förlängning på helgen med massage men kraftfulla asanas både lördag och söndag. Helt plötsligt insåg jag vad det innebar att släppa min yoga när jag instruerar. Jag har fattat det innan med hjärnan men nu fattade jag det på ett mycket djupare plan. Jag har tyckt att det har varit svårt att göra en klass under min egen förmåga, men jag har de senaste veckorna insett att det är inte många av mina kunder som är på min nivå. Jag är väldigt förtjust i yang i mina klasser men hittade en spirande kärlek till yin i yogan. Skulle tro att den senaste veckans beröringsfokus men assisteringsklassen och massageutbildningen har satt sina spår i mig ocg jag ser hela tiden kopplingen mellan yoga och massage.

Vill börja jobba nu och dela med mig nu.


Namasté

Ovido - Quiz & Flashcards