Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 10 oktober 2012 21:40

Det har varit en lång dag men med en underbar start. Efter vi lämnat O på dagis och E somnat var det Baron och jag 10 min meditation det gick inte alls bra idag, men när cdn var slut så började jag komma in i det och satt kvar en stund, det var så skönt när solen sken i genom fönstret och värmde. Sen gjorde jag kapalabati, nu tror jag att jag börjar komma på grejen hur jag ska få till andningen från magen.


I dag valde jag att följa DVD för att ta tid och inte bara göra min "favvo" asanas. Det är lättare att hitta det meditativa när nån annan styr. Men jag funderade på en del grejer som johanna säger på DVD som inte stämmer med det som sas på utbildningen, tex armvecken ska vridas fram i hunden men även nåt annats som jag inte minns nu. Men jag upptäckte en häftig sak som jag inte trodde skulle gå så fort. I marichyasana har jag aldrig någonsin nått att binda runt, men idag fick jag kontakt med händerna så jag kunde haka fingrarna i varandra. Alltså har jag kommir ett steg på vägen till en positiv förändring av öppenheten i bröstet, nu är det bara mina superkorta vadmuskler som måste bli längre. Jag har haft så svårt för att slappna av i shavasana, men idag skrek hela kroppen att den ville ligga kvar, så det fick det.


Ikväll har jag kört samma flöde med kunderna som jag gjorde igår, de verkade gilla det. En kollegas tjej brukar gå och jag vet att hon har kämpat med bakasana så hon fick ett extra varv med surynamaskara A med bakasana.

Musiken idag syntes att den lyfte deltagarna, den lyft mig iaf. Vågar ta ut svängarna lite med musiken.


Dagens tema var santosha, är inte så bra på det just nu själv. Lite orolig för vad som händer efter jul, men försöker säga till mig själv att ha förtröstan går in i nytt till helgen, så det kommer att ordna sig. Men NU ska jag dricka vin och skriva klassobservation.


Namasté


Ovido - Quiz & Flashcards