Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 11 oktober 2012 21:27

Idag är Elvira 10 månader. Shit vad tiden går fort och vad långt jag kommit både fysiskt och psykiskt sen hon föddes. Jag tror att jag är i bättre form än på mycket länge och det känns så skönt att ha en stark kropp som funkar som jag vill. Att äntligen få hänge mig till något och göra det varje dag och se och känna resultat.


Idag var Maja här som brukade gå på mina pass så jag fick assistera henne. Det var grymt skön att få ge henne all denna uppmärksamhet. Hon yogade till Gobal yoga för alla. Hon var nöjd med min beröring och hade inte så mycket att säga om det mer än att det var skönt. Det är ganska häftigt vad beröring kan vara kraftfullt, det blev lite meditativt att vara så i hennes yoga.


I min Sadhana idag fick bli på kvällen, barnen sover och sambon jobbar. Jag gjorde en ny meditation från en mindfullness CD. Spåret hette "bara sitta" 9:30min enligt OAS observera, acceptera, släpp. Jag tycker att det är lättare och skönare att meditera på morgonen, på kvällen finns så mycket stress och jag hamnar ofta i tankar om vad och hur mycket/länge asanas jag hinner/bör göra. Jag provade att ljuda utandningen och det gjorde det lättare att koppla bort tanken. Meditationen fick ett ganska abrupt slut när Elvira vakande så jag fick fixa välling men när hon somnat började jag om med tio medvetna ujjay andetag sen fick kroppen göra lite som den kände för så det blev fokus på vridningar, stryka och bakåböjningar. Det var skönt att släppa tankarna och bara vara. Jag kan också känna att kroppen har blivit starkare och öppnare men också att jag faktiskt kan vara helt nu.


Namasté

Ovido - Quiz & Flashcards