Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 19 oktober 2012 20:28

Denna dag har varit som en parodi på en småbarnsmammas vardag, med läckande blöjor, sjuka barn, trotsiga barn, PMS och en massa gnäll och bråk hela dan. Den ena har gråtit hela dagen den andra har pratat oavbrutet.

Med en bäbis som skyr golvet, stolen eller allt som inte är mammas famn blev det svårt med matlagning så M kom hem med pizza, nu mår kroppen inte så bra. Det jag verkligen behövde idag var tystnad så jag bestämde mig för att göra en mindfullness promenad som min sadhana idag. Jag gick en promenad på 10min och kände luften, lyssnade på mina steg och luktade på alla tacos dofter från mina grannar.


Det som kom till mig var att jag skulle vilja testa rawfood, jag har en kompis som äter nästa bara rawfood ska be henne om lite tips i början iaf byta ut frukost och mellis till raw smoothies.


Medans jag sitter och skriver börjar det bubbla upp några solhälsningar i mig så det kanske blir mer av det här än jag först tänkt, inte för att jag måste utan för att jag vill   


Sen spikmatta, tolle och sova för imorgon är det balance


Ovido - Quiz & Flashcards