Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

sumering dag 25-30

Av Sandra Jämtfjäll - 31 oktober 2012 10:46

Nästan en vecka har gått sen jag skrev sist, men under den tiden har jag yogat nästan varje dag.

Dag 25 var massageutbildningsdag och resdag. Jag åkte buss in till Kalmar och såg till att jag var på plats 40min innan utbildningen började. Meditationen gjorde jag på bussen och sen smög jag upp i spegel salen och gjorde 30min asanas praktisering med focus på huvudståendet. Sen var det full fart med massage och flyg til stockholm för mig och sonen och en fantastisk helg.


Dag 26 var det global yoga utbildning

Fredagens klass hette agni 108. Vi började med Nada brahma i 35 min och sen en eld klass. Sen en massa assistering och teknik och filosofi


Dag 27 Klassen hette jala mandala- nada brahma i ca 35 min

Bröst och höftöppningar- annorlunda men mycket skön klass, alla var väldigt instroverta efter det. Lördagen handlade om power of now disskussion och redovisning av uppgiften att jobba mot en peakposition. Jag hade pincha mauyrasana. det är svårt att hålla sig till bara 7 min.


Dag 28 Klassen var en chakra klass

Vi låg länge i kapotasana och det är alltid förlösande för mig. Fick en enorm sorg och frustration och bröt ihop helt när snälla Lisa frågade hur det var med min fot (lättstukad) Vi avslutade hela utbildningen med en osho-meditation där man först ska gå runt i en cirkel och andas ut och svepa fram först H arm och fot och sen V och sen vrida 90grader, därefter skulle man snurra runt i 10min och sen ligga ner. Hur konstigt det än kändes så var det helt omöjligt att tänka på nåt annat när jag snurrade runt.


Dag 29 Hemma igen. Gjorde en kortare variant till jala mandala till tisdagens klass och flödade genom den klassen för mig själv, ingen mediation


Dag 30 Instruerade yoga på kvällen. Fokus Baren och Nu vi startade i barnet och de fick intensionen att de skulle möta sig själva på mattan och i livet som ett barn med öppet hjärta och öppet sinne. Sen gjorde vi djupa höft och bröstöppnare som mynnade till peakpositionen urdha dhanurasan mandala. Kul att leka med. Men ingen egen sadhana. Hade med mig ingefärste till klassen för att du skulle kunna mysa och stanna kvar i salen en stund om de ville. En tjej (måste ta reda på vad hon heter...) som brukar gå för mig började gråta. Vi pratade o österlänsk kroppsbild och att det kan hända. Träffade Karin Engelbrecktsson och övade massage med henne efter annars hade jag tänkt att meditera iaf.


Dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards