Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Dag 2 praktisering

Av Sandra Jämtfjäll - 2 oktober 2012 22:42

Hela dagen har jag längtat efter att denna stund när jag skulle få komma hem och landa och meditera.

well gick inget vidare idag...


Kom hem efter yoga körde ordinary magic flödet med min klass, jätte kul alla försökte verkligen och gav både pincha mayurasana och sirsanana en chans ingen la sig i barnet.


Därefter stress till reumatikerna, jag parkerade 19.15, tur att min klocka nog gick 2 min före för när jag kom in var klockan forfande 19.15 :)


Stannade till hos finaste som jag inte sett på flera veckor, det var skönt att kramas efter denna yoga resa känns det konstigt att hon inte gör den med mig...


Kom hem laddad för att meditera, tänkte göra osho och kapalabathi, inga asanas då jag redan tränat massor idag. Men så blev det inte. Efter 8 min gick det inte att sitta stilla mer, provade en annan meditation i ytterliggare 5min. Men jag kunde inte sitta stilla alls, hade en fluga som gick på mig en rygg som ömmade så jag gav upp. Men det är ok. Jag övervann perfektionisten och tillät mig själv att sluta. imorn är O på dagis då provar jag på fm när E sover.


kapalabathi gick lite bättre idag gjorde 3x ca25 andetag men har svårt att hitta magen, kan det vara för att jag var gravid för 10 månader sen och inte hittat kontakten med nerdre magmuklerna på ett  tillfredställande sätt???? Ska i alla fall fortsätta med den till det går. Det är ok att inte kunna perfekt


Flödade genom ordinary magic till en spellista med coldplay, imogen heap, moby, jose gonzales mm samma som på passet, men hemma tog det ca 35 min gjorde inte så många surynamaskara A. Det var skönt, kroppen känns stark, jag kom djupt i vridningarna och kände en öppning i bröstet. Kom upp i sirsanana, har tidigare bara gjort tripod. Halasana har gjort riktigt ont i ryggmusklerna och jag har därför undviket den men det känns bättre och bättre för varje gång. Idag bara et litet pirr.

Ingen ro i shavasana heller, men en annan dag.


Ska avluta dagen med att läsa lite Tolle på min spikmatta.


Namasté

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards