Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 17 januari 2012 11:00

Det är nog en skruv lös på mig.

Idag gick vi upp 6.30 och jag njuter av det. Jag föredrar vardagar och rutiner, ordning och reda framför att gå och dra, sova länge och lämna disken till morgondagen.


Så det kanske är ordningen som gör att jag har mer energi nu när jag är mammaledig denna gången. Kanske sov jag för länge så att jag blev trött, eller det stämmer ju inte när puffen var bäbis, men jag kanske blir trött när jag sover på förmiddagen. Kanske blir trött av att vakna när det är ljust ute. Vet inte men har kännt mig pigg de senaste dagarna (trots en 5v bäbis?!?!) ta i trä...


Hur som helst så ser vi till att komma upp samtidigt som sambon, vi äter frukost tillsammans. En bra rutin som funkar här är att se till att båda barnen har bytt blöja och klätt på sig innan M åker till jobbet. Då är det inte så svårt att hinna till dagis och så har vi gott om tid att fixa iväg oss.


Men vad ska jag göra nu? Allt är städat, puffen är på dagis och hönan sover. Det är så tyst så tyst. Kanske bara ska njuta av tystnaden...

Ovido - Quiz & Flashcards