Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Rutiner rutiner rutiner

Av Sandra Jämtfjäll - 17 januari 2012 11:00

Det är nog en skruv lös på mig.

Idag gick vi upp 6.30 och jag njuter av det. Jag föredrar vardagar och rutiner, ordning och reda framför att gå och dra, sova länge och lämna disken till morgondagen.


Så det kanske är ordningen som gör att jag har mer energi nu när jag är mammaledig denna gången. Kanske sov jag för länge så att jag blev trött, eller det stämmer ju inte när puffen var bäbis, men jag kanske blir trött när jag sover på förmiddagen. Kanske blir trött av att vakna när det är ljust ute. Vet inte men har kännt mig pigg de senaste dagarna (trots en 5v bäbis?!?!) ta i trä...


Hur som helst så ser vi till att komma upp samtidigt som sambon, vi äter frukost tillsammans. En bra rutin som funkar här är att se till att båda barnen har bytt blöja och klätt på sig innan M åker till jobbet. Då är det inte så svårt att hinna till dagis och så har vi gott om tid att fixa iväg oss.


Men vad ska jag göra nu? Allt är städat, puffen är på dagis och hönan sover. Det är så tyst så tyst. Kanske bara ska njuta av tystnaden...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.   För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning. Ve...

Av Sandra Jämtfjäll - 15 november 2013 19:17

Jag jobbar varje dag med ett jättebra redskap för förändring men det gäller bara andra... eller?!? Jo jag har använt dem på mig själv så jag vet att det funkar. Vissa betenden som leder till andra är svåra att jobba med själv. Tex min självbild. Hu...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:41

Nästa vecka är min sista mamalediga vecka. v. 34 börjar jag jobba heltid, det är jag aldrig gjort. Först fick jag bara en 80% tjänst, sen kom barn 1 då bytte jag jobb till mitt nuvarande med för 50% sen upptill 80% Nu styr jag mina tider själv och ko...

Av Sandra Jämtfjäll - 7 augusti 2013 13:33

Visst är det så att det kommer solsken efter regn och det borde ju inte skapa stress och ångest men idag gör det det. Vi hade bestämt en slappe-dag i pyjamas där vi bara leker och myser men så tittade solen fram och hellt plöstsligt kändes det inte...

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig. Men det där...

Ovido - Quiz & Flashcards