Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Sandra Jämtfjäll - 31 juli 2013 21:47

Jag planerade ju en mental rensning i augusti med hjälp av appen headspace take ten och att koppla ner mig från FB. well... Vara borta från FB har redan gett utrymme för att vara i nuet med mina barn, jag känner mig redan starkar i mig.

Men det där med take ten hmmm jag gjorde den första dagen igår, men idag... och nu har jag druckit ett glas vin. Det känns lite som fusk att meditera då... Men faktum är att vi var ute i skogen idag igen. 6 dl blåbär blev det och en härlig promenad och fika med mina pluttar. Jag märker att sonen är precis som jag. I skogen blir jag stark, lugn och hel. Jag blir den människa som jag drömmer om, balanserad och full av tålamod. Igår regnnade det när vi var ute, idag ÖSregnade det och åskade så vi passade på att gå ut när det var uppehåll på eftermiddagen. En blöt skog luktar så gott, att äta blåbär direkt från busken är så lyxigt. Allt detta bara 15min promenad från vår ytterdörr.  Det är så vi ska bo, i skogen, så ska jag bli hel. Är det därför det känns så läknade att komma hem till mamma och pappa i Tierp (mer än i Stokholm)


Träningen idag: 2h promenad (inkl 1,25h fika/blåbärplockning)

30min yoga fokus på bakböj och höfter handstående



Ovido - Quiz & Flashcards