Alla inlägg den 29 december 2013

Av Sandra Jämtfjäll - 29 december 2013 22:34

 Det händer saker, det skakar båda här och där och det finns egentligen inte en enda punkt i mitt liv som inte stor i stor förändring.


För ett år sedan gjorde jag en dödsmeditation, en kraftfull meditation som satt många bollar i rullning.

Vem är jag, vad vill jag, vad får mitt hjärta att sjunga, vad driver mig att gå upp på morgonen. Att sedan bli moster till ett litet änglabarn, att säga farväl när vi egentligen skulle sagt välkommen, skakade min värld. Aldrig mer vänta på

att njuta eller att må dåligt för att må bättre sedan. Det finns bara ett NU


Vi trivs inte där vi bor, men har varit av olika anledningar som inte själv kunnat styra över tuvgna att vänta med att sälja. Efter juridiskt krångel i 4år efter en friköpning av vår bostadsrätt kom slutet och vi kontaktade mäklaren!!! Straxt innan jul fick vi intressenter och nu väntar vi på att de ska lägga ett anbud!!!! Detta strul har inneburit låsta likvider för oss som nu finns tillgängliga för oss --> Planen var att vi skulle gifta oss, som vi pratat om sen innan sonen (4,5år) födde. Någon har fått kalla fötter och ett mindre existensiellt (för förhållandet) samanbrott har utspelat sig och upprepat sig under hösten. Men ultimatumet var all in eller all out, jag vill inte efter 9 år vara hans så länge flickvän, så nu drar vi på varsitt håll upp ramar för vårt drömbröllop för att se var vi hamnar och hur det kan funka ekonomiskt....


När det gäller jobb skakar det både bra och dåligt. Jag har under hösten fått hålla 6st yoga klasser/v där antalet deltagare har ökat stadigt och mina klasser var belagda till 75% i november... Men till vår schemat har jag nu bara 3 yogaklasser ???? utveckling lönar sig inte! Detta gör mig grymt omotiverad, och mer fokuserad på att jag ska starta mitt eget och en flytt till stockholm bör ske snarast möjligt! Jag har fått möjlighet att köra PT-yoga med några kunder och hoppas att nu när ordet är ute att det kan bli mer! Under hösten fick jag vara med och assistera på global yogans grundutbildning (major dream cometrue) och ska i maj vara med och representera Global yoga på yoga games (mitt första rikiga mål, inte bara förbättra för att jag aldrig duger utan et riktigt uppsatt, det här vill jag göra) Så jag väljer att se det positiva i att jag fått färre klasser. Genom attbehöva lägga mindre tid på att skapa klasser och köra det som någon annan redan skapat kan jag fokusera mer på min egen praktisering som har fått stå tillbaka allt för mycket i höst. Våren ska vara en ego vår, färre kvällar på jobbet och mer yoga till mig. Jag orkar inte köra slut på mig själv, det kostar för mycket. Jag har också sökt extra jobb på skansen spa.


Så det skakar lite överallt och det kan skapa en hel del mentala svallvågor. Kanske måste jag rensa i röran, både den mentala och den fysiska. Operation skala ner och yoga mer börjar från 1/1. Börjar vi flytt packa och göra oss redo kommer det att dyka upp en lägenhet som passar oss inkl den perfekta förskoleplatsen


Jag får helt enkelt hålla mig still i båten här och nu, ta en dag i taget för det är lätt att tappa fotfästet just nu!


Namasté

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards