Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Sandra Jämtfjäll - 24 februari 2012 11:49

Nu måste jag skriva av mig igen...

Jag inser att det finns en massa människor som tycker himla massa olika om vi ska ha monarki eller inte. Jag har inte tänkt så mycket på det och är varken för eller emot. Däremot är jag emot att man ska gnälla och vara negativ.


Ett barn är fött och det är en underbar sak för alla som har nån form av relation till barnet och dess föräldrar. När mina barn föddes gladde det både min familj och mina vänner, folk jag jobbat med och folk som kände sin knutna till mig på ett elle annat sätt. Många blev glada. När denna lilla prinsessa föddes så gladde det på samma sätt hennes familj och alla som på nåt sätt känner sig knutna till hennes föräldrar, nu är detta många fler människor än vad som berörde mina barn. Absolut ska man säga vad man tycker, men just nu kan vi väl vara glada och fira detta underverk som berör och glädjer massor av människor. Vara negativ och kritisk kan man vara om några veckor.


Jag tycker att det är häftigt att hon hälsas välkommen till världen och att presentation sker enligt gamla traditioner. Det finns så mycket andra saker att vara arg på innan just detta... Varför inte se det som teater.


Tänk om glädje och kärlek till något kunde få styra.

Så istället för att säga att man är icke-royalist, eller inte kristen eller inte svensk säg vad du är.


Jag är människa och jag är för kärlek, glädje och nån form av andlighet som jag inte kan sätt namn på jag är för olikheter, att vi är olika och vi tycker olika.



Ovido - Quiz & Flashcards